بر اساس گزارش مجله فوربس، در صنعت بیمه به ازای هر دلار حق بیمه پرداختی به بیمه گر ، 65 درصد به عنوان مطالبات اغراق آمیز و داده های نادرست به بیمه شدگان بازمی گردد ، در حالی که بخشی دیگر به هزینه های عملیاتی ، کارمزد و بازاریابی می رسد. به عبارت دیگر ، اگر این طرح اجازه دهد فقط با مشتریان کم خطر فعالیت کند ، بیمه می تواند قیمت بیمه نامه را کاهش دهد. همچنین با توجه به این امر که بیمه های همتا به همتا بر بستر فناوری اطلاعات شکل گرفتند میتوانند بخشی از هزینه های سربار، مارکتینگ، کارمزد کارگزاری و حتی خسارات را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.