شناخت افراد از بیمه همتا به همتا
جولای 10, 2021

وبلاگ نـارنـج

وبلاگ نـارنـج


مزایای کلیدی مدل کسب و کار بیمه همتا به همتا


1. خطر تقلب به حداقل می رسد. برای این موضوع می توان سه دلیل نام برد، مشتری ها از ارتكاب تقلب بی انگیزه می شوند: در وهله اول ، استخرهای خطر بیمه همتا به همتا به طور قابل توجهی کوچکتر از استخرهای بیمه عمومی هستند، و به همین ترتیب ارتباط بین مطالبات پرداخت شده از استخر و حق بیمه پرداختی آشکارتر است، مشتریان را وادار می کند با تقلب ادعا نکنند که انجام این کار باعث افزایش حق بیمه خود و اعضای صندوق در سال بعد میشود که باعث میشود بر رابطه آنها تاثیر بگذارد.

ثانیاً ، بیمه همتا به همتا دارای یک عنصر اجتماعی است و سطح کلاهبرداری را کاهش می دهد زیرا احتمال کلاهبرداری از افرادی که یکدیگر را می شناسند کمتر از شرکت بیمه است.

ثالثاً ، جایی که در پایان دوره بخشی از مانده صندوق، به مشتریان بازگردانده می شود، احتمال کلاهبرداری کاهش می‌یابد. در این مورد استارتاپ Friendsurance، ادعا می‌کند عمل بازگشت پول به اعضا تا حد قابل توجهی توانسته است کلاهبرداری کاهش دهد، زیرا پرداخت مطالبات کلاهبرداری تا حدی با کاهش حق بیمه بازپرداخت شده در پایان سال جبران می‌شود.



2. مدل کسب و کار بیمه همتا به همتا بر بستر اینترنت است و از تعاملات آنلاین خودکار با مشتریان برای جبران خطرات ، مدیریت بیمه نامه ها و پرداخت مطالبات بهره می برد که منجر به موارد زیر می شود:

الف- وقتی سیستم پذیریش خودکار و سیستم های رسیدگی به ادعاها به صورت اتوماسیون باشد، تلاش انسانی مورد نیاز برای اجرای عملیات محدود می شود و در نتیجه هزینه های حقوق و دستمزد کمتر می شود

ب- فروش مستقیم از طریق وب یا تلفن همراه به مشتری به معنای جلوگیری از هزینه های سربار همچون کارمزد کارگزار و بازاریابی محصول است. علاوه بر این، تعامل مستقیم با مشتری به بیمه گران همتا به همتا اجازه می دهد تا برند تجاری متناسب با مشتری بسازند.

ج-هزینه های نگهداری سیستم نرم افزاری پایین تر و نگهداری برنامه های جانبی که از سیستم های اصلی پشتیبانی می شوند نسبت به معماری پیچیده و غالباً مبتنی بر میراث فناوری اطلاعاتی که بیمه گرها برای سرویس دهی استفاده می کنند، به مراتب هزینه کمتری دارند.

پرتال کاربری